Vlastníte svůj vlastní e-shop nebo webové stránky, ale stále nevíte, proč právě váš web není navštěvovaný? Následně z malých návštěv webu pramení malé zisky a další problémy? Odpověď je zcela jednoduchá – protože prostě nejste vidět.
Internet je zahlcen web a e-shopy a právě ten váš se prostě ztratí v davu. Nicméně pokud jste právě v této pozici, nepropadejte panice. Dá se s tím něco dělat. Nejedná se sice o levný a krátkodobý proces, ale zato vám může dopomoci k naprosto fantastickým účinků.
Za to, jakou pozici bude mít právě vaše webová stránka ve vyhledávačích, může SEO. SEO, neboli optimalizace pro vyhledávače, je soubor faktorů, pomocí nich můžete ovlivnit jak důvěryhodnost webu, tak umístění ve vyhledávání – a tím přímo ovlivnit i organickou návštěvnost vašeho webu.
SEO můžeme dělit na in page a off page faktory, neboli faktory, které můžete ovlivnit přímo na vaší stránce a v jejím nastavení a na faktory, které se nachází mimo vaši stránku a vy je ovlivnit nemůžete (nebo ano?).
V nastavení vaší stránky můžete dohlédnout na poctivé vyplňování klíčových slov, perexů, obsahů, používání nadpisů různé úrovně a podobně. Taktéž vyhledávače kladou důraz na to, zda je stránka validní (zda se v jejím kódu nevyskytují žádné programátorské chyby a zda se stránka správě zobrazuje na mobilních zařízeních).
Na druhé straně oproti tomu stojí faktory, které se ovlivňují velmi špatné. Sem spadá především linkbuilding a tvorba zpětných odkazů. Díky této metodě vyhledávače vědí, jak spolu jednotlivé stránky jsou propojeny. Taktéž záleží na klíčovém slovu, které je uvedeno v odkazu.
Právě díky tomuto propojení získáte návštěvníky nejen skrze jednotlivé odkazy, ale i organickým vyhledáváním. Obecně totiž platí, že čím víc odkazů vede na nějaký web, tím je stránka vnímána jako důvěryhodnější a informačně hodnotnější.