Pocitový typ dÄ›tà bývá v rodinÄ› nejvÃce emoÄnÄ› nastavený. Pocity jsou u nich na prvnÃm mÃstÄ›. A Äasto si neuvÄ›domujà konkrétnà detaily, které po nich okolà Äasto vyžaduje v zájmu spolupráce. A protože jsou v životÄ› citovÄ› nevypoÄÃtatelné, problém u nich může být i v potÅ™ebném vyjádÅ™enà svých přánÃ. RodiÄe mu mohou vhodnou výchovou pomoci s orientacà v nových situacÃch. A krok po kroku je nauÄit zvládat i složitÄ›jšà úkoly. Ve kterých se tento typ dÄ›tà Äasto utápÃ. To nejlepÅ¡Ã, co je potÅ™ebné je nauÄit je možnost si vÅ¡echno, co se v životÄ› pÅ™ihodÃ, vyzkouÅ¡et na vlastnà kůži. A pÅ™idat vedle pocitů do konánà i potÅ™ebnou logiku.
Naprosto rozdÃlný je rozumový typ dÄ›tÃ. Logické myÅ¡lenà je u nich dominantnÃ. Už od zaÄátku Å¡kolnà docházky je jejich nejoblÃbenÄ›jÅ¡Ã pÅ™edmÄ›t matematika. Ke které se ve vyÅ¡Å¡Ãch roÄnÃcÃch pÅ™idává fyzika a chemie. Protože tyto dÄ›ti nadevÅ¡e oceňujà ÄÃselný řád a data, informace a probÃhajÃcà procesy se těšà rovněž jejich zájmu. Typ rozumového dÃtÄ›te vyhledává samotu. Klid k práci je mu milejÅ¡Ã než spoleÄně strávené chvÃle. TÃm, že je jeho zájem soustÅ™edÄ›n na detaily, naruÅ¡ený řád mnohdy vyvolá paniku. Proto je tak důležité i tyto dÄ›ti respektovat v jejich nastavenÃ, protože si dobrým pÅ™Ãstupem rodiÄů pÅ™inesou do dospÄ›losti Å™adu atributů pro tvorbu Äasových plánů.
Obrazový typ dÄ›tà se pozná podle poznámkového bloku, ve kterém je barevnÄ› zvýraznÄ›no vÅ¡e, co je pro nÄ› důležité. TÃm, že majà rády mÃt ve vÅ¡em jasno, potÅ™ebujà schraňovat veÅ¡keré možné informace. A proto i konverzace s tÄ›mito dÄ›tmi je specifická. MénÄ› slovy, ale potÅ™ebnými fakty se vždy dobÃrajàsvého cÃle. Bez záplavy emocÃ. Sluchový typ dÄ›tà je zaměřen namÃsto oÄnÃho kontaktu na poslech. I když to může vypadat, že svému okolà nevÄ›nujà pozornost, opak je pravdou. Bývajà pozornými posluchaÄi a rovněž vyžadujÃ, aby byly také vyslyÅ¡eny bez pÅ™eruÅ¡ovánÃ. Jejich poznávacÃm znamenÃm je upovÃdanost. Ale hádky a kÅ™ik v nich vyvolává trauma. Zato hudba je vyhledávána.Â